Bu yazımızda Pinterest’te reklam vermenin avantajlarından bahsedeceğiz. Pek çok marka reklam vermek için Pinterest’i kullanıyor ama bazı markalar is henüz bu platformla tanışmamış durumda. Kısaca Pinterest’ten bahsetmemiz gereken postların kategorilerine göre ayrıldığı bir platform olarak tanımlamak doğru olacaktır. Kullanımı oldukça kolay olması ve kategori sistemiyle hedef kitleye daha kolay ulaşması bu platformu avantajlı hale getirmektedir.

Her ne kadar görsel ağırlıklı olduğu düşünülse de yazılı olarak reklam da verebilirsiniz. Görsellerle desteklemiş kısa yazılar reklam için iyi bir alternatif olacaktır. Pinterest günümüzde sosyal medya devleri arasında 2-3. sıralarda yer alıyor ve müthiş bir büyüme hızına sahip. Eğer hedef kitleniz kadınlar ise daha şanslısınız çünkü Pinterest kullanıcılarının %58’i kadınlardan oluşuyor. El işi, moda ve yemek konusundaki Pinler en popülerler arasında. Eğer bu başlıklardan biri hakkında reklam vereceksiniz mutlaka denemelisiniz.

Pinterest ürünlerinizi tanıtmanızın çok iyi bir yolu. Paylaştığınız ürün resminin beğeni alması ve paylaşılması bir çeşit viral reklam olarak iş görmektedir. Böylece giderek geniş kitlelere yayılır ve ürününüz daha çok kullanıcıya ulaşır.

GÖZAT!  Sosyal Medya Hangi Saatlerde Aktif Kullanılıyor?

Tüm bunları yaparken birkaç noktaya dikkat etmelisiniz. Öncelikle kendinize detaylı bir profil oluşturun. Kullanıcılar beğendikleri fotoğraflarınızdan profilinize geldiğinde bilgilerinizi, iletişim kanallarınızı detaylı olarak görebilsin. Profilinize web sitenizin adresini eklemeyi unutmayın. Anahtar kelime seçiminize dikkat edin ve ürüne odaklı olmasını sakın unutmayın. İlgili hesapları takip edin paylaşımlarını görün ki kendinize bu rekabette bir strateji geliştirin!