Sosyal medya 7’den 70’e neredeyse her yaş grubunun kullandığı  bir platform haline geldi. Eğlediğimizde, sıkıldığımızda, boş zamanlarda hemen hepimiz kendimizi sosyal medyada buluyoruz. Yapılan araştırmalar Türkiye’de aktif sosyal medya kullanımının %60 olduğunu gösteriyor.

Yaklaşık olarak 48 milyon kişinin kullandığı sosyal medyayı, 42 milyon kişi mobil üzerinden takip ediyor.

FACEBOOK

Yapılan son araştırmalar Facebook’un bilgi edinmek ve ilgi alanlarıyla ilgili gruplara katılım amacıyla kullanılıyor. Sosyal mecranın en fazla kullanıldığı gün Çarşamba. Paylaşımın en düşük olduğu gün ise Pazartesi. İş yoğunluğunun olduğu Pazartesi ve hepimizin dinlendiği Cumartesi ve Pazar günleri de paylaşımların yoğun olarak yapılmadığı günler. Facebook için etkileşimin en yoğun olduğu zaman işe gidiş saati olan 06:00-08:00 ve dönüş saati olan 17:00-19:00 saatleri arası olarak belirlendi. En düşük etkileşimin olduğu saat aralığı ise 22:00-04:00 saatleri arası.

TWİTTER

Twitter, diğer mecraların aksine yoğunlukla haberleri ve gündemi takip etmek için kullanılıyor. Araştırmalar Twitter’ın en çok Pazartesi, Salı, Çarşambe ve Perşembe günleri kullanıldığını ortaya koyuyor. Paylaşım için en etkin saatler 17:00-19:00 ve 20:00-23:30.

GÖZAT!  Peach, Masaüstü Kullanıcılarının Hizmetinde!

INSTAGRAM

Fotoğraf ve video paylaşım platformu olan Instagram, canlı yayın ve hikaye özelliklerinin gelmesinin ardından hem etkileşim hem de kullanıcı sayısında artış gösterdi. Sürekli etkin olan platform için belirli bir saat vermek güç. İşe gidiş-dönüş saatleri ve akşam saatlerinde yapılan paylaşımların daha yüksek beğeni aldığı da yapılan araştırmalarla ortaya konuldu. Kar tatilleri, yaz tatilleri ve yılbaşı gibi özel günlerde Instagram kullanımları artış gösteriyor.

LINKEDIN

İş dünyasındaki profesyoneller ve markaların iletişimde bulunduğu bir mecra olan Linkedin, en fazla Salı, Çarşamba ve Perşembe günleri kullanılıyor. Linkedin’in en aktif kullanıldığı saatler 07:00-09:00 ve 17:00-18:00 saatleri.

PINTEREST

Diğer mecralara oranla kullanıcı sayısı daha az olan Pinterest, birçok konuda insanlara fikir veriyor. Etkileşimin en yoğun olduğu günler ise hafta sonları. Yani herkesin dinlenmeye çekildiği Cumartesi ve Pazar günleri. Paylaşım için en doğru saat öğleden sonra olarak belirtiliyor.

Paylaş
Editör. Sosyal Medya Yönetimi.