Facebook’un sayfa gönderilerinin erişimlerini düşürdüğü için oldukça fazla kurumsal sayfayı platformundan soğuttuğu bir gerçek. Son zamanlarda ülkemizde birçok marka Facebook sayfa yönetimini bırakmış görünüyor. Facebook yetkilileri ise Özellikle Avrupa ve ABD’de markaların Facebook sayfaları kullanmaya devam ettiğini iddia ediyor.

Facebook sayfa erişimlerini artırmak mümkün

İddiaları bir kenara bırakırsak, sayfaların erişimlerin oldukça düştüğünü kabul ederek, erişimleri kısmen de olsa artırmanın bir yolundan bahsedeceğiz. Gönderilerinizin erişimini hedef kitlesini belirleyerek artırmanız mümkün. En azından Facebook bunu iddia ediyor. Gelin şimdi bunu nasıl yapabileceğinize yakından bakalım.

Facebook “Ayarlar” bölümünde, “Genel Ayarlar” sekmesine tıkladığınızda “Haber Kaynağı Hedef Kitlesi ve Gönderilerin Görünürlüğü” bölümünü seçerek, “Bu Sayfa için Haber Kaynağı hedef kitle seçimine ve gönderi görünürlüğü seçeneklerine izin ver.” seçeneğini aktifleştirin. Bu sayede gönderilerinizi oluştururken Haber Kaynağı seçebilmeniz için üzerinde “Herkese Açık” yazan bir buton belirecek.

Gönderiyi belirli kitleye kısıtlayabilirsiniz

Gönderinizi oluştururken bu butona tıkladığınızda 3 seçeneğiniz mevcut: 1-Herkes 2-Kısıtlı Hedef Kitle 3-Haber Kaynağı Hedeflemesi. 2. seçenek olan “Kısıtlı Hedef Kitle”yi seçerseniz bu alanda, konum ve yaş kısıtlaması koyarak içeriklerinizi bir kitle için Facebook’ta görünmez yapabiliyorsunuz. Birisi içeriğini paylaşsa dahi kısıtladığınız hedef kitle bu içeriği göremeyecektir.

GÖZAT!  İçerik Konusu Bulmak için 8 Öneri!

Hedef Kitlenizin gönderinizi görme olasılığını artırın

Önemli nokta şu ki, erişiminizi artırmak istiyorsanız bu seçenekten ziyade 3. seçenek olan “Haber Kaynağı Hedeflemesi”ni kullanmalısınız. Bu bölümde herhangi bir kısıtlama yoktur.

Yani bir kitleyi hedeflediğinizde başka bir kitle için içeriğinizi görünmez yapmıyorsunuz. Sadece Facebook, içeriğinizin belirlediğiniz hedef kitleye görünme olasılığını artırıyor. Yani gönderi kısıtlamanın aksine içeriğinizin herhangi bir yerde kimlerin görebileceğini etkilemez. Yalnızca içeriğin ana hedef kitlesi kim ise onların görme şansını artırır. Bu da içeriğinizin erişiminde kısmı bir artış sağlayacaktır.

Sizin de Facebook’ta erişimi artırmak için bildiğiniz faydalı yöntemler mevcutsa yorum olarak paylaşırsanız hepimize destek olmuş olursunuz…