Birinci Sıra Amaç Değildir !

Birinci sırada olmayı amaç edinmeyin! Yalnızca birinci sırada olmak için büyük bütçelerde zarar eden firmalar gördüm. Birinci sırada olmak her zaman karlı bir iş değildir. Her sektör ve her bir firma için tek bir plan yoktur. Her sektörde müşterinin talep araması farklıdır. Araştırma yöntemi farklıdır. Satınalma süreçler farklıdır. Bunlarının tümünü birden her sektör için aynı gören standart planlamarın başarlılı olma şansı yoktur. Burun estetiği için doktor arayan biri ile bluz arayan birinin algıları, arama biçimleri, ikna yöntemleri aynı olmayacaktır. Elinizdeki kartları doğru okuyun ve şartlarınıza göre oynayın !

adwords12

Sanal Ortam Yoktur !

İnternet için sanal ortam tanımı doğru değildir. İnternet reel ortamdır. Onu gerçekleştiren hepimiziz. Bizden çok farklıymış gibi düşündüğümüzde o zaman yanılırız. Burası bilmediğiniz bir dünya değil, evet algılar farklı, yöntemler ve araçlar farklı,

Pazarlama bilmeyen teknik personeller problemi…

Pazarlama bilmeyen bir adwords ekibinin firmanız için başarılı olamaz. Sana bir ortamda değildisiniz. Bunu aklınızdan çıkarın. Amaç insanlara ürün veya hizmet satmak. Tıklama almak değil… Bunun için gerekli olan plan, pazarlama deneyimi olan ekipler tarafından yapılabilir.

GÖZAT!  Zihinlerin Yansıdığı Bir Ayna: Google ve Arama Sorguları Raporunu İnceleyelim !

adwords13

Rakipleri Gözleyin !

Rakiplerin ne yaptığını yakından takip etmelisiniz. Hangi anahtar kelimlere çalıştıklarını, sıralamalarını, açılış sayfalarını, müşterilere vaat ettiklerini, hangi kanallardan faydalandıklarını analiz etmelisiniz. Çünkü Google’da başarı rekabet demektir. Neyle rekabet ettiğinizi bilmeden yalnızca kendi adınıza planlamalar ve senaryolar düzenleyerek başarılı olma şansı yoktur.

Büyüklerle Rekabet İçin Farklı Olun !

Büyüklerle rekabet için farklı birşeyler yapmalısınız. Büyükler Adwords’ün gerektirdiği neredeyse herşeyi zaten iyi yaparlar. Kalite puanları, açılış sayfaları vb. Onların sıralamada önüne geçmekten farklı şeyler denemelisiniz. Farklılığınızı ortaya koyan ama herkesten farklı bir planlama gerekir. Yoksa Adwords büyüklerle onların koşullarında yarışma için uygun mecra değildir.

Kaynak

http://www.mkoraybiber.com/index.php/2015/07/15/adwords-icin-5-ipucu/

Paylaş