Bildiğiniz gibi Facebook organik erişimleri eskisine oranla oldukça kötü durumda. Pazarlama ekiplerini kara kara düşündüren bu durum gün geçtikçe de kötüye gidiyor. Facebook sayfalarının organik erişimleri günden güne erimekle birlikte, insanlar da marka içeriklerini paylaşmayı çok fazla tercih etmiyor.

Bildiğiniz gibi daha fazla etkileşim, yani daha fazla beğeni, yorum ve paylaşım sizi takip edenlerin haber kaynağında daha fazla yer almanız anlamına geliyor. Bildiğiniz gibi Facebook algoritması etkileşimi yüksek içeriklerin daha fazla kişiye erişmesine imkan tanıyor. Aslına bakarsanız son yıllarda tüm dijital reklamcılık alanları aynı şeye, yani kişilerin reklama/içeriğe ilgisine özel önem veriyor. Facebook yanında Google’da bu konuya ilgi göstermektedir.

Peki çözüm nedir? Dijital dünyanın, insanların ilgisini çeken, dikkatlerini yönelttikleri, tercih ettikleri içerikleri daha fazla kişiye görünür kıldığı gerçeğine göre planlama yaparsanız verileriniz o kadar da kötü gelmeyecektir.

Tüm bunları göz önünde bulundurduğunuzda, Facebook’un algoritmasına yenik düşmemek için yapabileceğiniz bazı şeyler var tabi…

İşte size, Facebook’ta daha fazla erişim almak, içeriklerinizin daha fazla kişiye görünür olmasını sağlamak için Sosyalag.com.tr ‘den altın öneriler…

GÖZAT!  Facebook, Fotoğraflarınızı Otomatik Kolajlayacak

1-En Etkili İçerikleri Facebook’ta Paylaşın!

Yukarıda bahsettiğimiz etkileşimi yüksek ve daha fazla kişiye görünür olan içerikleriniz genelde tüm içeriklerinizin yüzde 1 ila 5’ini geçmez. Bu durumda aslında şunu söyleyebiliriz; Facebook’ta çok içerik değil, etkili ve daha az sayıda içerik paylaşılması gerekir.

Peki hangi içeriğin daha fazla beğenileceğini ve etkileşim alacağını önceden nasıl bilebilirsiniz? Elbette geçmiş verilere bakarak bu konuda bir tahminde bulunabilirsiniz ama size bir tavsiyemiz de şu; daha çok sayıda içeriği öncelikle Twitter ve diğer sosyal ağlarda paylaşın. Daha sonra Twitter’da yüksek etkileşim almış içerikleri Facebook’ta da paylaşın! Böylece sadece iyi içerikleri Facebook’ta paylaşarak daha yüksek erişim rakamlarına ulaşmanız mümkün.

2-Küçük Bütçeler Ayırın!

Twitter’da daha çok içerik paylaşarak etkili içerikleri buldunuz ve onları Facebook’ta paylaştınız. Normal koşullarda, ortalamanızın üstüne de erişim elde ettiniz. Şimdi ufak bütçeler ayırmak isteyenlere bir öneri! Etkileşimi yüksek bu içeriklere küçük bütçelerle gönderi reklamı yaparsanız, ödemeli olarak ulaştığınız insan sayısı artmakla birlikte, organik erişiminiz de artacaktır.

Nasıl mı? Ödemeli olarak daha fazla insana eriştiğinizde bu defa eriştiğiniz insanlar içinden içeriğinizi paylaşanlar ve beğenenler sayesinde, daha fazla insan içeriğinizi görebilecektir.

GÖZAT!  Bildirimler ile Daha Kişisel Bir Deneyim!

3-Etkileşim kurmuş ancak takipçi olmayan kişiler…

Çok fazla bilinen ve de kullanılan bir özellik olmasa da kullanmanızı şiddetle öneririz. İçeriğinizi beğenen kişilere tıkladığınızda, aşağıdaki gibi bir ekran açılır. Bu ekranda içeriğinizi beğenmiş ancak sayfanızın takipçisi olmayan kişileri “Davet Et”e tıklayarak sayfanızı beğenmeye davet edebilirsiniz. Tabi bu “Davet Et” butonu her sayfada görünmüyor. Bunun yerine “Arkadaş Ekle” görünüyor. Genellikle yüzbin beğeni altındaki hesaplarda bu “Davet Et”i görebilirsiniz. Eğer hesabınızda görünüyorsa mutlaka kullanın!

Denemelerimize göre, davet ettiklerimizden %20-30 arası davetimizi kabul ediyor.

screenshot-business.facebook.com-2016-08-23-13-27-15

4-Video İçerikleri Kullanın!

Bildiğiniz gibi Facebook, Youtube‘u alt etmeye çalışıyor. Anlaşılan o ki, Mark Zuckerberg‘in bu amaca ulaşmak için yapmayacağı şey yok! Bu sebeple Facebook’ta diğer etkileşim türlerinin içeriklerindeki erişim rakamları düşüş gösterse de bu video içerikler için geçerli görünmüyor. Bu sebeple siz siz olun mutlaka haftalık içeriklerinize video içerikleri de dahil edin!