Sosyal ağlarda organik takipçi kazanmaya kafayı takmış arkadaşlarımız çok iyi bilirler ki en büyük dert kazanılan takipçilerin bir kısmının sürekli olarak kaybedilmesidir. Reklam yaparak yahut başka yollar ile kazandığınız değerli takipçileriniz zamanla takibi bırakmaya başlarlar… Peki neyi yanlış yapıyor olabilirsiniz? Takipçi kaybetmeyi durdurmanın bir yolu var mı? Gelin biraz bu konuya biraz kafa yoralım…

1-Tekrarlar… Tekrarlar…

Çok sıkı şekilde sosyal medya hesaplarınızı yönetiyor olabilirsiniz. Her gün içerik paylaşıyor, saatlerini hesaplarınızın başında da geçiriyor olabilirsiniz… Yine de gözden kaçırdığınız görmediğiniz bir şeyler olabilir mi? Fark etmediğiniz birşeyler? Tekrarlardan bahsediyoruz. Bir süre sonra aynı kişiler ve ekipler tekrar hastalığına yakalanabiliyor. Fark etmeden ya da bilerek belirli aralıklarla aynı içerikleri paylaşıyor olabilirsiniz. Yahut aynı konulardan, aynı tarzdan, aynı işlerden kurtulamıyor da olabilirsiniz. İşin kötüsü bir süre sonra bunu fark etmiyor da olabilirsiniz.

sıkıccı-içeirkler

Tekrarlara neden olan en önemli nedenlerden biri, kendinizi çok sayıda içerik paylaşmak zorunda hissediyor oluşunuz olabilir. Çok içerik paylaşımının çok erişim getirdiği pek söylenemez. Bunun yerine daha az, ancak daha iyi düşünülüp planlanmış içerikler yayınlamanızda fayda var. Yaratıcı olmaya çalışın ve markanıza içerik üretirken farklı sanat, kültür, bilim, spor dallarını da gözatmayı ihmal etmeyin. Daha önce bakmadığınız sayfalarda gezinin ve daha önce değinmediğiniz konular bulmaya gayret edin.

GÖZAT!  Skype'dan Toplu Video Özelliği!

Sürekli aynı tür içerikler paylaşıyorsanız, özellikle videoları deneyin. Tekrara düşmemenin en kolay yolu, her ay paylaştığınız konuların sayılarını takip etmektir. Hiç bahsetmediğiniz konulara yer vermeyi deneyin.

Özellikle markaların yaptığı en büyük hatalardan biri de, marka tanıtım ve ürünleri ile ilgili paylaşımlarının sayısını abartmaktır. Sürekli ürün ve marka içerikleri paylaşarak markalarına fayda sağladıklarını düşünürler. Oysa sosyal medya da gerçekler böyle değildir. Düşünsenize, sürekli kendinden bahseden birini takip etmeye kim devam eder ki?

İçeriklerinizi hazırlarken takipçilerinize odaklanın! Onları ortak özelliklerini düşünün, kitlenizi analizler yardımıyla daha yakından tanımaya gayret edin. ancak bu şekilde tekrarlardan kurtulabilirisiniz…

2-Takipçilerinizle Konuşun!

Konuşun derken, genel pazarlama ifadeleri kullanmıyoruz. Sosyal medyada olduğunuzu unutmayın! Onlarla gerçekten konuşun! Bir çok sosyal medya hesabı, ilan panosu olarak kullanılıyor. Sosyal medya yönetimi yaptığınızı hatırlayın! Çift yönlü iletişimin olduğu bir dünyadasınız. Bazı sosyal medya hesaplarında çoğunlukla takipçilere sorular sorulduğunu görürsünüz. Mesele, takipçilerinize sorular sormak değildir. Mesele onlara sorular sorduktan sonra, cevaplar üzerine de onlarla konuşmaktır. İçeriği paylaştıktan sonra, yorum bölümüne inin ve size soru sormalarını beklemeden, takipçilerinize cevaplar yazın, sataşın, konuşun, yazın bir şeyler…

GÖZAT!  Sosyal Ağlar ve Patronlarımız!

takipçiylekonuşun

Sadece içerik paylaşan hesaplar takipçilere samimi görünmezler. Samimi bir diyalog kurmadığınız takipçiler sizi takip etmeye devam etmeyeceklerdir. Yine kendinizden düşünün, sürekli kendi konuşan, siz konuştuğunuzda ise cevap vermeyen, sohbete katılmayan arkadaşlarınızı düşünün… Onlarla vakit geçirmek ne kadar eğlenceli olabilirdi?

Artık birçok uygulama, içeriklerinizle en çok etkileşim kuran takipçilerinizi size sıralamaktadır. Onları takip edin, arada içeriklerinize etiketleyin. Onların gönderilerini beğenin. Takipçileriniz, sizin içeriklerinizi beğenmek ve sizi takip etmekle yükümlü kişiler olduğunu düşünmeyin… Bu karşılıklı bir ilişki ve karşılıklı emek gerektiriyor… Bu sebeple, en iyi takipçilerinizin bir listesini oluşturun ve onlara emek verin.

3-Kitlenizi Tanıyın!

Genel olarak topluluğunuzu iyi tanımanız, içeriklerinizi ve onlarla ilişkinizi geliştirecektir. Tanımadığınız insanlarla ne konuşabilirsiniz ki? Artık sosyal medya hesaplarınızın verilerini basit çekilde sunan onlarca uygulama ve program mevcut. Sosyalag.com.tr ‘de de tanıttığımız bir çok faydalı sosyal medya analiz uygulaması mevcut… Bu programları kullanarak, takipçilerinizin hangi içeriklerinizle daha fazla etkileşim kurduğunu, hangi hastaglerin hesabınıza daha fazla katkı sunduğunu, hangi saatlerde içerik paylaşmanın daha verimli olduğunu kolaylıkla öğrenebilirsiniz. Böylece sizi takip eden binlerce kişi hakkında sağlıklı veriler elde edebilir, topluluğunuzu daha yakından tanıyabilirsiniz.

GÖZAT!  Oxford'a Göre Emojiler de Artık Birer Kelime...

sosyalmedyaanalizi

Periyodik olarak bu analizleri takip ederek, tekrara düştüğünüz ve dolayısıyla takipçi kaybettiğiniz, dönemleri görebilir, neyi yanlış yaptığınızı anlayabilirisiniz. Biraz emek istiyor ancak, bu analizleri takip etmediğiniz sürece başarılı olsanız bile, nasıl başarılı olduğunuzu tam anlamıyla anlamanız oldukça zordur. Ve nasıl başarılı olduğunu anlamayan biri, takipçi kaybetmeye ve başarısız olamaya başladığında da bunun neden kaynaklandığını da anlayamayacaktır.

Altın cümle şu; takipçilerinize emek verin ve onları anlamaya çalışın.

Sizin de bildiğiniz faydalı yöntemler mevcutsa yorum olarak paylaşırsanız hepimize destek olmuş olursunuz…

1 YORUM