Kabul etmek gerekir ki, Facebook ve Google reklam veren sayısını artırmak için kobilere, reklam vermenin kolaylığı ile ilgili yüzlerce mesaj ve reklam iletiyor. Birkaç tuşla reklam verebilirsiniz, birkaç saat içinde satışlarınızı artırın türünden seslenişler, kobilerin iştahını kabartsa da birçoğu Google ve Facebook reklamlarında olumsuz deneyimler tecrübe ediyorlar. Google reklamları için ayrıca bir yazı kaleme alacağız ancak bu yazımızda, Facebook reklamcılığında yapılan bazı hatalara değinmek istiyoruz…

1-Trafiği doğru sayfaya yönlendirin!

Facebook reklamlarında yapılan en büyük hata, reklama tıklayan kişileri reklama uygun sayfalara yönlendirmemektir. Facebook reklamı için bir başlık, bir görsel ve ikna edici bir metin belirleyerek reklam yapmak yeterli değildir. Kişiler görsel Facebook reklamlarına tıkladıklarında reklamın konusuyla karşılaşmak isterler.

doğru sayfa

Facebook reklamından gelen bir trafiği anasayfaya yönlendirmek büyük bir hatadır. Beş sene önce bunları konuşuyor olsaydık, belki ana bu tarz reklamlar işe yarayabilirdi. Ancak artık, özellikle sosyal medya trafiği, oldukça sabırsızdır. Kişi reklama tıkladıktan sonra, onu ikna etmek için 10 saniyeden fazla bir vaktiniz yoktur. Bu yüzden görmek için hamle yaptığı konu ne ise, ona vakit kaybettirmeden o sayfaya yönlendirmelisiniz. Daha da doğrusu ise, eğer mümkünse, reklama tıklayarak gelen trafik için reklama uygun bir sayfa tasarlamaktır. Reklam konusu ne ile ilgiliyse, o konudaki artılarınızı, değer yaratacak farklılıklarınızı kolay algılanabilir bir tasarımla sunmalısınız. Unutmayın ki, Facebook reklamları, Google reklamları gibi ürünüzü o anda talep eden kişilere görüntülenen bir reklam türü değildir. Ürününüze ilgisi oldunu hesapladığınız bir kiteleye reklam gösteriyorsunuz. Dolayısıyla çok fazla sabrı ve sizin de çok fazla zamanınız yoktur.

GÖZAT!  Facebook Messenger kullanıcı sayısı 1 milyara ulaştı!

2- A/B Testi Yapın! 

Harekete geçiren bir başlık, dikkat çekici bir görsel ve profesyonel bir metin… Düzenlediğiniz reklamın yeterli olduğunu mu düşünüyorsunuz? Test etmeye ne dersiniz? A/B testini kullanın. Varsayımlarınızı test edin. Kampanyanızı, test etmeden, tahminlere dayanarak başlatmayın.

AB-testpng

Reklam kampanyanızı ancak ölçerek geliştirebilirisiniz. Facebook reklam kampanyanızın bir çok varyasyonunu hazırlayın. Elbette bu oldukça yorucu bir iştir. Ancak Facebook reklamlarıyla başarıya ulaşmanın kolay olduğunu yalnızca Facebook söylüyor… Doğrusu ise, başarı, ancak titiz bir çalışmayla gelecektir. İki karşılaştırmalar ile farklı reklam tasarımlarının dönüşümlerini mutlaka karşılaştırın.

3-Başlığınız ne söylüyor öyle?

Sosyal medyada reklam veriyorsanız, birinci kural samimiyet! Elbette ticaret altın kuralı, ancak sosyal medyada samimiyet altından da değerlidir! Bu sebeple, öncelikle Facebook reklam başlığınızda, sonra görsel ve metinlerinizde samimi ve dürüst olmaya özen gösterin. Ürününüz/hizmetiniz ile ilgili açık olun. Kişlerin meselenin neyle ilgili olduğunu tahmin etmesini beklemeyin. Yanlış bilgiler vermeyin. Çok anlama gelecek ifadelerden kaçının! Kullanıcılar, reklama tıklayıp sitenize neden gitmeli? Onlara sunduğunuz şey gerçekte nedir?

GÖZAT!  Messenger'da Reklamsız Mesajlaşma!

Facebook reklamlarıyla başarı sağlamanın kolay olduğunu düşünmeyin! Facebook reklamaları; detaylı çalışma, planlama ve test etmeyi gerektiren zorlu bir süreçtir. Ya planlayarak ve detaylara özen göstererek başarılı olacaksınız, ya da Facebook’a reklam veren büyük bir kitle gibi, para kaybettiğiniz keyifsiz bir deneyim yaşayacaksınız… Seçim sizin…

1 YORUM