Oxford Economics tarafından hazırlanan YouTube Türkiye Etki Raporu yayınlandı ve Türkiye hakkındaki dikkat çekici veriler paylaşıldı. Raporun hazırlanması için ülke genelinde 2.000 YouTube kullanıcısı, 1.000’den fazla içerik üreticisi ve 500 işletmeyle yapılan bir anket çalışması sonuçlandı. Türkiye’de 45 milyon kişi YouTube’u düzenli olarak kullanıyor ve platformda günde ortalama 45 dakika zaman geçiriliyor.
YouTube Türkiye Etki Raporu’na göre, kullanıcıların yüzde 93’ü bilgi ve birikim amaçlı kullanıyor. İçerik üreticilerin yüzde 72’si, YouTube’un yeterince temsil edilmeyen sesler için bir fırsat yarattığını ifade ediyor. Kadın içerik üreticilerinin yüzde 82’si, YouTube’un tutkularını ve fikirlerini paylaşmalarına yardımcı olduğunu belirtiyor. Yaratıcı girişimcilerin yüzde 73’ü, YouTube’un kendilerini tanımladıkları bir yer bulabildiklerini söylüyor. İçerik üreticilerin yüzde 65’i, keşfettikleri yön verme güçlerini kullanarak olumlu bir toplumsal etki yaratmak istediğini belirtiyor.
YouTube aynı zamanda işletmelerin yurt içi ve yurt dışı müşterilere ulaşmasına, erişimlerini artmasına ve daha fazla gelir elde etmelerine yardımcı oluyor. Kanalı olan işletmelerin yüzde 65’i, müşteri tabanlarını büyütmekte YouTube’un önemli bir rol oynadığını ifade ediyor. YouTube kullanan KOBİ’lerin yüzde 71’i, YouTube’un işletmelerini büyütmek için hayati öneme sahip olduğunu belirtiyor. Covid-19 pandemisi döneminde YouTube’u kullanan KOBİ’lerin yüzde 81’i, kuruluşlarının sürece uyum sağlamasına yardımcı olduğunu söylüyor ve işletmelerini ayakta tutmasına yardımcı olduğunu belirtiyor.