Reklamcılık sektörü için en önemli sosyal kanallardan biri olan Facebook, aynı zamanda gerçek tüketiciye ulaşmak için de en çok kullanılan alanlardan da biri. Facebook da reklam yapmayı düşünüyorsanız, hazırlayacağınız kampanyalar için birkaç ipucu hazırladık.
İdeal Tüketiciyi Betimlemek
İdeal tüketiciyi ne kadar iyi tanıdığınızı düşündünüz mü? Facebook da doğru tüketiciye ulaşmanın en önemli yollarından biri, bir müşteri profili oluşturmak. Profili oluştururken ilk adımda yaş, cinsiyet, ilgi alanları ve sosyo-ekonomik bilgilerden başlayın. Hali hazırdaki müşterilerinizin ilgi alanlarını ve kim olduklarını belirlemek, reklam kampanyanızın temelini oluşturmak için en gerekli bilgidir.
Mevcut Müşterilerinizi Unutmayın
Reklam kampanyası hazırlarken asla atlamamanız gereken bir diğer nokta ise müşterilerinizin CRM’den gelen bilgilerdir. Kimlerle iş yapıyorsunuz? Mevcut bilgileri Facebook’a yükleyerek yaptığınız işlerle ilgili bir sunum hazırlayabilirsiniz.
Yeni Müşteriler Kazanmaya Odaklanın
Facebook reklamcılığından en çok kullanılan yöntemlerden birisi de, portföyünüzde bulunan müşterileri yeni müşterileriniz ile eşleştimek. Yani Facebook, müşterilerinizin veritabanından faydalanarak benzer hedef kitle yaratmayı hedefliyor. Yeni oluşacak bu kitle, mevcut müşterilerinize yakın kişilerden oluşuyor. Kısacası bu reklam yöntemi, müşterilerinizle ortak noktaları bulunan fakat sizinle henüz iletişime geçmemiş kişilerle iş yapabilmenize olanak sağlıyor.
Pixel
Web sitenizdeki önemli işleri takip eden Facebook Pixel’I kullanarak, ürün kataloğu kampanyası ve dönüşüm kampanyalı yayınlayabilir, en iyi performans sağlayan reklamın hangisi olduğuna karar verebilirsiniz. Bu örnek için dönüşüm kampanyalarını ele alabilirsiniz. Bu kampanyalar sayesinde web sitenizde işlem yapması olası kişilere reklam sunabilirsiniz. Buna etkinlikler deniliyor. Müşteri çevrim içi olduğunda, ürünü sepete ekler, kontrol eder ve satın alır.
Bu işlemlerin yapılma süresini, kaç ürünün görüntülendiğini, kaç tanesinin satın alındığını görebileceksiniz.