Bildiğiniz gibi Facebook 2014 yılında Whatsapp’ı 19 milyar dolara satın aldığında, çoğumuz bu rakam karşısında hayrete düşmüştük. Peki Whatsapp nasıl para kazanıyordu? Reklam barındırmayan ve kullanıcıdan hiçbir ücret talep etmeyen bir uygulama nasıl oluyor da varlığını sürdürmeye devam ediyordu?
Whatsapp’ın nasıl para kazandığı konusunda ortaya çıkan dedikoduların ardından 2016 yılında Facebook yönetimi, Whatsapp ile Facebook arasında veri paylaşımının yalnızca reklam amaçlı olabileceğini belirtmişti. Ancak net olamayan bu açıklama da çoğunluğu tatmin etmemiş ve bu konudaki spekülasyonlar devam etmişti.
Baskılara dayanamayan Facebook, son açıklamasıyla birlikte bu defa net bir şekilde veri paylaşımının yalnızca reklam amaçlı olduğunu belirtmiş oldu. Whatsapp verilerinin Facebook tarafından kullanıldığının net bir şekilde açıklanmasıyla birlikte bu defa, hangi kişisel verilerin markalara sunulduğu ile ilgili sorular sorulmaya başlandı.
Bununla birlikte, ticari amaçların dışında, farklı amaçlarla kişisel verilerin kullanılıp kullanılmadığı konusu da yeniden alevlenmiş oldu. İşin aslı, bazı bilgilerin, kullanıcılar tarafından, mahkeme talebiyle yahut bir itirafla ortaya çıkarılmadan açıklanmayacağını da gayet açık. Dünyanın en önemli ürünü olan veri, bir şekilde markalarla paylaşılmaya devam edecek gibi görünüyor.