Google, şirketlere internet teknolojisi üzerinde farklı konularda destek vermeye devam ediyor. Özellikle haber sitelerinde yorumlar oldukça büyük bir sorundur. Yorumlara yazılanların kontrol edilmesi oldukça zahmetli bir iştir. Dolayısıyla bir çok internet içerik yayıncısı tüm içerikleri yorumlara açmamaktadır.

New York Times ve Google İşbirliği

New York Times da bu konuda sorun çeken yayıncılardan biri. 14 editör ile toplamda 12000 yorumu inceleyen gazete, bu yoğun çalışmaya rağmen sitedeki haberlerin yalnızca %10’unu yoruma açabiliyor.

Buna bir çözüm arayan New York Times yönetimi Google ile iş birliğine girmiş durumda. New York Times, yorumların incelenmesi konusunda Perspective API‘sininden yardım alacak. Bu uygulama ile Google, editörlerin yerini alacak bir yazılımdan ziyade, editörlere yardım edecek bir süreç kuracak. Uygulama, yorumlara gelen küfürleri, nefret söylemlerini ve taciz cümlelerini işaretleyerek editörlerin onayına sunacak.

Google’ın Öğrenen Yardımcıları

Uygulama temel olarak Makine Öğrenmesi algoritmasını kullanıyor. Makine öğrenmesi, istatistiksel ve matematiksel yöntemler kullanarak mevcut veriden çıkarsama yapan bir yöntem olarak tanımlanabilir. Dolayısıyla Google Perspective ile, gün geçtikçe daha duyarlı bir şekilde spam ve trol içerikleri algılayan bir sistem geliştirecek.

GÖZAT!  Enteresan Bir Google Çalışanı

New York Times başlangıçta bu sistem sayesinde içeriklerin %25’ini yoruma açmayı hedefliyor. Bu sistemin gün geçtikçe gelişmesiyle birlikte, bir yıl içinde haberlerin %80’inde yorumların açılmasının hedeflendiği belirtiliyor.