Google, arama uzantıları ve GBoard için GIF aramaları yapmak için GIPHY ve Tenor’dan yararlanıyordu. Tenor’u satın aldığını duyuran Google,  platformun Google için de ayrı bir marka olarak çalışmaya devam edeceğini açıkladı. Tenor’da bir arama motoru olarak adlandırılıyor.

Aylık arama rakamı 12 milyarı bulan Tenor, GIF’lerin başarı oranlarını ve veritabanındaki etkileşimlerini ölçüyor. Şirket, gelirinin tümünü markalara GIF reklam çözümleri sunarak elde ediyor. Aramaları oldukça fazla etkileşim alan Tenor, bu aramalara sponsorlu GIF’ler de oluşturuyor.

Reklamveren markalar, GIF’lerin içinde detaylı bilgilerini paylaşabiliyor. Şirketin duygusal bir taşımacılık yaptığını ifade eden Tenor CEO’su David Mclntosh, kullanıcıların anlık sohbet sırasında GIF’lere yoğun bir ilgi gösterdiklerini belirtti.

Google’ın Görseller Mühendislik Direktörü olan Cathy Edwards Tenor yaptığı açıklamada:

‘’Sahip oldukları derin içerik kütüphanesi ile Tenor modunuzla eşleşenleri bulabilmeniz için doğru GIFLeri size o anda sunar. Bunu Google Görseller’de ve GIF kullanan Gboard  gibi ürünlerde de daha etkin yapabilmemiz için Tenor bize yardım edecek. Tenor, ayrı bir marka olarak çalışmaya devam edecek. Teknolojilerine, içerik ilişkileri ve API iş ortaklarıyla yatırım yapmayı dört gözle bekliyoruz. Yani ister Tenor klavyesini ya da ister diğer ürünlerimizden birini kullanıyor olun,  gelecekte bundan daha fazlasını görmeyi bekleyebilirsiniz.’’ dedi.

GÖZAT!  Dünyanın En Değerli Şirketi!

Tenor’un dışında pazarda GIPHY’nin varlığını da unutmamak gerek. En çok kullanılan GIF araçlarından biri olan GIPHY’nin günlük kullanıcı sayısı 300 milyon. Aylık 130 milyon kullanıcısı bulunan Gfycat ise çoğunlukla içerik üreticiler tarafından kullanılıyor.

Paylaş