Facebook haber kaynağı kullanıcıların daha kaliteli vakit geçirebilmesi için değişiyor. Facebook bu konuda anketler ve çalışmalar yaparak bunun sonucunda bir değişime gideceğini duyurmuş. Bu çalışmalar herkesin haber kaynağı deneyimini iyileştirmek için yürütülüyor. Facebook her gün birkaç bin kişiye Haber Kaynağında ne görmekten hoşlandıklarını sormuş, ve bu anketin sonuçlarını algoritmalarını yeniden ayarlamak için kullanmışlar.

Facebook’un söylediğine göre bu araştırmadan öğrendikleri en büyük şey kullanıcıların Facebook’taki beğenme, tıklama, yorum ve paylaşma gibi eylemlerinin aslında onlar için neyin daha anlamlı olduğunun göstergesi olmadığıdır. Örneğin Facebook’da bir kullanıcının en yeni haberlerle ve ya bir arkadaşından gelen üzücü bir haberle pek ilgilenmemesi bunu Haber Kaynağında görmeyi tercih etmediği anlamına gelmez. Hoşuna gitmemiş ya da yazacak bir yorum bulamamış olabilir. Bu yüzden yapılan anketlerle daha gerçekçi sonuçlar elde edilerek kullanıcıların gerçek beğenileri saptanmış olmuş.

Facebook içerikleri sıralamak için ne kadar kişinin içeriğin yazarı ile ilgilendiğini, içeriğin performansını ve yazarın  geçmiş içeriklerdeki başarısını da kullanacak. Ayrıca kullanıcıların içeriği okumak ya da izlemek için ne kadar zaman harcadıkları da içerik hakkındaki ilgilerinin bir göstergesi olarak düşünülüyor. Yani ne tür videoları daha çok izliyorsanız örneğin bebek videoları; Haber Kaynağında bunları daha çok göreceksiniz. Aynı durum yazılar için de geçerli. Bu bilgiler doğrultusunda akıştaki sıralama değişecek. Böylece daha kaliteli ve verimli zaman geçireceksiniz.

GÖZAT!  Facebook Reklamlarında Yapabileceğiniz 3 Ölümcül Hata!