Her gün hızla açılan ve aynı hızla kapanan binlerce blog ve site vardır. Belki de çok iyi bir fikirle açılmış olsalar dahi kısa sürede kapanırlar. Bir süre sonra internet, bir şevkle açılmış ve artık güncellenmeyen, son yazısı aylar önce yazılmış, domain süresinin bitmesini bekleyen blog ve sitelerle dolup taşmıştır.

Bunca sitenin başarısız olmasının temel nedeni nedir? Blog yayıncılığında başarı için neler yapılabilir? Detaylara boğmadan en temel gerekliliklere değinerek başarılı blog sitelerinin ortak özeliklerine göz atacağız.

Bir Konuda Uzmanlaşın!

En çok yapılan hatalardan biri iyi bir fikir bulduktan sonra, projenin ana odağından sapılmasıdır. Bir çok arkadaşımızın projelerindeki başarısızlığın temel nedeni de budur. Büyük bir heves ile bir blog açılır. Blogun ana konusunun yanında her dakika yeni fikirler ve yeni alanlar bloga dahil edilir. Sonunda hiç biri tam anlamıyla yapılamaz hale gelir. Yapmanız gereken ise, blogunuzu açma amacınızı iyi belirleyin. Neden bir blog açıyorsunuz? İnsanlara ne anlatmak istiyorsunuz? İnsanlara gerçekten anlatacak bir şeyiniz var mı? İnsanları bilgilendirmeyi düşündüğünüz konuya odaklanın ve o konuda uzmanlaşın! Klasik otomobiller hakkında bilgi mi vermek istiyorsunuz, o zaman odağınızda bu olsun. Diğer tüm yan hedef ve konular bu ana konuyu destekleyecek şekilde var olsun. Ana konunuz üzerine daha fazla çalışın, ana konunuzu, sizi takip edenlere daha iyi anlatmak üzerine daha fazla çalışın…

GÖZAT!  Neden Bir Bloga İhtiyacınız Var?

Ne yapmak istediğinizi iyi belirleyin, odaklanın ve uzmanlaşın.

Nicelikten Çok Nitelikle İlgilenin!

Günde kaç tane yazı yazdığınızla değil, ne yazdığınızla ilgilenin. Bir bloga günde 10 tane değiştirilmiş yazı ekleyeceğinize – %100’ü yeniden yazılmış olsa bile-, bir tane orjinal içerik- kelime ve cümlelerin benzersizliğinden değil, konunun benzersizliğinden bahsediyorum.- girişi yapın. Elbette bu daha zor olan yöntemdir. Hemen karşılığını alamayacağınızı garanti ederim. Ancak zamanla farkını görceksiniz. Birine ulaşmaktan daha önemli bir şey varsa o da o insanların sitenize tekrar gelmesini sağlamaktır. Bir başka sitenin içeriğini taklit ederek başarılı olma şansınız çok düşüktür.

Dolayısıyla, sitenize kaç kişi girdiğinden bağımsız olarak, insanların sitenize tekrar girmelerini sağlayacak sebeplere odaklanın. Sitenize girip, aynı hızda çıkan oturumların size hiç bir faydası olmayacaktır. İçeriğin niteliğine odaklandığınızda, yaptığınız işi sürekli takip eden bir topluluğun oluştuğuna şahit olacaksınız.

Sabırlı Olun!

Genelde en son söylenen şeyi başlarda söyleyelim. Bir işe odaklanmak, nitelikli içerik oluşturmak hiç de kolay değildir. Odaklanamayacağınız ya da nitelikli içerik yazamayacağınız için değil, bunları sürdürmenin zor olduğu için… Milyonlarca insanın benzer şeyler yapıyor olabileceğini unutmayın. Artık zor olan şey, site açmak, bilgi paylaşmak değil, bunun sürekliliğini sağlamaktır.

GÖZAT!  Facebook Sayfa Kaynağı Hedeflemesi ile Erişimi Artırın

Sadece yaptığı işi yapmaya devam ettiği için bir dönem sonra yayın hayatında kendi kategorisinde yalnız kalmış ve başarılı olmuş yüzlerce site vardır. Belki en iyi ve en çok içeriği üretmiyor olabilirler, ancak bir şeyi iyi başarıyorlar; istikrarlı olmayı…

Ortaklıklar ve Paylaşımlar.

Ülkemizde, benzer hedef kitlelere hitap eden sitelerin ortak işler ürettiği pek görülen bir şey değildir. Ancak siz ortaklığın nimetlerinden mutlaka faydalanın… Benzer hedef kitleli bloglarla karşılıklı içerik paylaşımına önem verin. Benzer hedef kitlelere hitap eden blogger, youtuber, diğer sosyal medya kullanıcıları, fenomenler… kim varsa listesini çıkarın ve içeriklerinizi onlara sürekli paylaşın. Bu, klasik reklamcılıktan çok daha etkili bir yöntemdir. Bir defalık değildir. Sürekli bir ilişki ve etki yaratır.

Sizde Olan Bilgiyi Nasıl Arıyorlar?

Hitap ettiğiniz kitle, sizin sunduğunuz içerikleri arama motorlarında nasıl arıyor? Hangi kelimler ile arama yapıyorlar? Bu kelimeleri mutlaka araştırın. Artık Google‘ın, özellikle Google Adwords‘ün imkanlarını kullanarak bu verilere kolaylıkla ulaşabilirsiniz. Sizin içeriğinize ulaşmak için kullandıkları kelimleri içeriğinizde kullanın. Bu sayede arama motorlarındaki görünürlüğünüzü artıracaksınız.

GÖZAT!  Zihinlerin Yansıdığı Bir Ayna: Google ve Arama Sorguları Raporunu İnceleyelim !

Ölçün, Ölçün, Ölçün!

Blog yayıncılığında gördüğümüz en büyük problemlerden biri de, yapılan işin ölçülmemesidir. Açık söylemek gerekirse, işini ciddiyetle yapan bir azınlığın dışında, kimse ölçme ve analiz işine gerekli önemi vermiyor. Neyi nasıl yaptınızı ve neyi nasıl yapamadığınızı bilmiyorsanız, işiniz şansa kalmış demektir. Her içeriği, her zamanı, her oturumu, her dönüşümü ölçmeli, takip etmeli ve yorumlamaya çalışmalısınız. Bir an önce, Google Analytics veya benzeri programları kullanmaya başlayın.

5 YORUMLAR